Apžvalga: 2016 „Ford Mustang“ – Valso išmokęs rednekas

Autorius: Tomas Stojanas

Na štai – kalnas atvyko pas Mohamedą. Ir nors būtų galima kalbėti apie Detroito amerikiečius atgal atradusius Europą, omenyje turiu kai ką kitą. Kol jūs per dienas scrollinat news feed‘ą  ir nedarote nieko savo svajonių siekimo klausimais, svajonės staiga ima ir ateina pas jus. Nespėjote pasvajoti apie naująjį Mustang? Leiskite mums tuos dangiškus malonumus nuleist ant jūsų lėkštės.

mustang_atsiliepimaiKai vos įpusėjus 2015-tiesiems sužinojau, kad Inchcape Lietuva (Ford ir kt. gamintojų) atstovybė jau užsisakė Mustangus, bei vieną jų duos pačiupinėti žemės žmonėms, žagtelėjau – Lietuva dar kartą įrodė nesanti laukinių urvinių kraštu. Mums nebus rodomas paveikslėlis su naujausiu Ford Mustang ir net nebus taip, kad atvežtas modelis bus užkoncervuotas, kaip Leninas už stilinės pertvaros. Tiesiog, visai kaip gimtojoje JAV, kur Mustangai nuo 64-tųjų prasimušė dėl savo prieinamumo, taip ir čia, Lietuvoje, jis tiesiai iš svajonių debesies reinkarnuojasi prie mūsų kūno: vairo, pedalų bei odinių sėdynių pavidalu. Čia ir dabar, net nespėjus apie tai telikuose pranešti didiesiems auto žurnalizmo gigantams.

Pačio pirmojo šio modelio bandymą atlikome taip pat neseniai [čia], jau tada senis Mustangas paliko įspūdį dėl savo galios. Taip pat kaip ir praktiškai neegzistuojančiais stabdžiais, tad buvo įdomu, koks progresas galėjo įvykti per viso labo 50 metų? Na, skirtumas yra. Nors dar 2005-taisiais startavusi penktoji karta prisiminė dizaino ištakas, šis (šeštukas) nusprendė neužsistovėti vietoje, bei kurti naujus Muscle car etalono standartus.

auto_apzvalgosPikčiausias ever priekis tobulai apjungia tiek protėvių potėpius, tiek naujausias Ford modelių gamos tendencijas. Tai čia tik priekis, ir nereikia žvilgsnio nukreipti nei 20 centimetrų tolyn, kad pastebėtum išskaptuotą kapotą, pagal dešimtmečio padaužos susapnuotą svajonių automobilio standartą. Aukščiausio išlenkimo ties kapoto centru turbūt techniškai net nereikėjo, bet „velniop“  tarė Mustang dizaineriai – „ką mes prarasim, padarę kaip gražiau, o ne praktiškiau?“ Tegul tas išlenkimas atima dalį matomumo, tegul vairuotojui mašinos priekis atrodo tolimas kaip besileidžianti saulė horizonte, bet juk būtent tai – charakteris, o ne logika, ir yra detalės, apie kurias svajoja kiekvienas automobilių mylėtojas. O tada prieiname mašinos uodegą ir jofana! Dizaineriai nusižiūrėjo dalyką iš supercar‘ų –  siaurėjantis kabinos galas, bei platūs kaip J-Lo booty galiniai sparnai. Vaizdas veidrodėlyje klykia apie tai, kad tai nebus eilinis Mondeo, kurį ketini užkurti.auto-foto

DSC_0101eKaipmat pirštas atsidūrė ant balto apvalaus, industrinių staklių stiliaus mygtuko raudonu apvadu, kuris būdamas šalia kitų, vaikiškos fantazijos kurtų valdymo jungiklių, labiau priminė filmuose rodomą atominės bombos paleidimo trigerį, nei automobilio užvedimo knopkę.

START ir ausis užliejo 5.0 litrų V8 garsas. Dieviškai tvirtas, velniškai grėsmingas, bei geidulingai intriguojantis pajusti gyvenimą ryškiausiomis spalvomis. Jei ir norisi pajudėti švelniai ir lėtai, tai tik dėl to, kad išloštum laiko susigyventi su demono apsėstu monstru. Aš nesu jodinėjęs ant laukinio žirgo, ir dėl to nesijaučiu itin objektyvus, tačiau Mustang pavadinimas šitam modeliui pasirodė net kiek per kūdas. Drąsiai galima griebtis mitologijos siaubūnų ir tai atspindėtų tik dalelę brutalios jėgos, kurią spinduliavo šis modernus 5.0 V8 400 AG variklis.

DSC_0067ePaprastai tariant, iš šalutinės gatvės įvažiuoti į pagrindinę be strūžkių, šonaslydžio, ir rėksmingo dėmesio atkreipimo į save, reikalavo papildomų pastangų.  Norint išvažiuoti taip efektingai nereikia spausti gazo iki dugno. Nereikia net iki pusės! Esmė kaip staigiai nuspausi tą pirmąjį gazo kontaktą, atitinkamai automobilis reaguoja ir į tavo tolimesnį pajudėjimą.

DSC_0153eKai Mustangas atsistoja į civilizacijos vėžes pirmu ypu norėjosi išsiaiškinti valdomumo situaciją. 50 metų atgal, valdomumo situacija dar nebuvo sugalvota, vėliau lėta evoliucija nors ir bandė vystyti posūkio įveikimus, tačiau rezultatai vis tiek garsėjo įvertinimu iš Š (ir tai ne Šeši). Tik ne šį kartą – debiutui Europoje Ford ruošėsi atsakingai, manau jie net galėjo paskambinti kolegoms Ford Europoje ir paklausti, „ Ką jūs ten europiečiai pastoviai svaigstate apie valdymo subtilybes?“. Nes tai kas dabar jungia ratus ir vairuotoją, yra tikrai gerai atidirbtas metalo ir laidų raizginys. Mašina valdosi ir kas svarbiausia yra tinkamesnė, bei malonesnė vairuoti, nei dalis europietiško beleko.

DSC_0298ePalikęs automobilį savo kieme kilau laiptais namo ir susimąsčiau, ką panašaus esu patyręs prieš tai. Nors logika ir faktai prieštaravo, mano mintys vis grįždavo prie F-Type [čia]. Charizma, greitis, emocija, viskas atsikartojo kaip de javu. Esminiai skirtumai tokie: F-type su mažesniu litražu ir jautėsi gerokai lengvesnis, tiesa ir gerokai triukšmingesnis, bet neveltui F-type skaitosi Sportiniu automobiliu. Mustangas kaip bepažiūrėsi nėra sportinis automobilis, o labiau raumens-tačka, tad 2.4 tonas sunkių raumenų, atitinkamai kočioja didesnis variklis ir tai daro ganėtinai tyliai bei diskretiškai. Link kur lenkiu?

must inter1Abu automobiliai išraiškingi, puikiai skambantys. F-type su savo 70-100 000€ jau skaitėsi stulbinamai pigus savo klasei automobilis, o štai čia išsižioti priverčia Mustango skaičiai. NUO 36.5 k €!!! Nuo 36 štūkų! Nuo trisdešimt šešių tūkstančių eurų! Ir čia jau su PVM (~6 tūkst.) Už tiek žinoma galima įsigyti daug praktiškesnio metalo  – kokią nors KIA Optima, apie kurią ir po 10 metų toliau niekas nežinos, arba kokį kuklesnį BMW. Oh wait… kaži ar išeis net priekiu varomas.

Žvelgiant rimčiau, ši blizgučių iš TV shop leksika, nėra tokia jau tuščia. Mustangas ką tik atkeliavęs į Europą tapo labai rimtu galvos skausmu, net ir tokiems gamintojams kaip Porsche. Lidlo konservų kaina, Mustangui leido išdraskyti ir išniekinti sportinių automobilių pardavimų čartus Vokietijoje, aplenkdamas 911 sutarčių kiekiu.

Ir aš nesistebiu kodėl – Europoje yra tūkstančiai dievinančių Mustang. Jūrų konteineriai prigrūsti sumaitoto faršo, iš kurių lipdomas kotletas ir stumiamas mums kaip surogatas to, kuo pusę amžiaus gali mėgautis stori amerikiečiai. Ir štai, svajonių automobilis už centus/graščius/penius/kronas – you name it. Su garantija, ir pilnu aptarnavimu, kaip normaliam europiniam Fordui.

DSC_0268e
Pirmas planas – Ford Mustang 2016 Antras planas – daug Ford Mustang nupirktų aukcione JAV

Beje būtent dėl to XXI amžiaus Mustangus europiečiai taip myli – jie nustojo taikytis būti europietiškais, tai yra Amerika at its‘ best ir tik tokį Ford Mustang pripažįsta Europa. Tai paaiškina kodėl absoliuti dauguma parduotų Mustangų Europoje yra būtent 5.0l V8, o ne „a la Europai pritaikyti“ 2.3 EcoBoost varikliai. Jie Mustange nedera visų pirma dėl pirmų trijų raidžių pavadinime, visų antra jie per silpni, kad ekonomiškai temptų tokią masę. Važiavimas jaustųsi sunkus, prėskas, be garso, šarmo, ir visos pamatinės idėjos apie šią automobilizmo ikoną. Asmeniškai nemanau, kad 2.3EB kuro sąnaudos būtų labai jau mažesnės tempiant tokį svorį,

Ir mitas vrto realybe. 5.0l V8 10l/100km/
Ir mitas vrto realybe. 5.0l V8 10l/100km/

Beje, apie kuro sąnaudas, tai nepatingėjau pusdienį save kankinti važiuojant 100% pagal KET. Važiuojant 5 km nuokalnėje, sąnaudos krito iki 9.5 l/100 km. Sustojus pakilo iki 13-14l/100 km, kas manau yra tas “neapmokestinamas minimumas” kurį pasiima variklis. O malantis mieste mišriu stiliumi, nesmaugiant, tik kartais saikingai panuodėmiaujant pilti reikia apie 19 litrų šimtui kilometrinių atstumo vienetų. Bet kamon, čia gi penkių litrų variklis.

must inter2Tiesiog negaliu nustoti rašyti apie šią mašiną –  OMG, juk aš dar nepapasakojau apie APPS meniu. Pradėkime nuo to, kad Mustang turi G force radarą, rodantį kokios demonų ir fizikos jėgos tave kalbasina kol eini skersas. O tada pirmasis pasaulyje serijinėje mašinoje įdiegtas – LINE LOCK Burnout mode! KĄ SAKEI? Sakau, mašina nori, kad pasvilintum! True story! Aš neabejoju, kad tai tyliai apgalvotas žaislas užsakytas tiesiai iš padangų gamintojų ofisų. Tenesupyksta mano draugai Inchcape, bet tiesiog privalėjau bent kartą tai pabandyti: juk tai gamyklinė automobilio funkcija, kaip ir saugos diržo segėjimas, ar FM radijas. Tai dariau gink Dieve ne dėl smagumo, o tik moksliniais tikslais, kad vaikams paaiškinti kaip atsiranda debesys. Beje, aktyvuoti šią funkciją ne taip ir paprasta, reikia tinkamai stipriai spausti stabdžius, tuo tarpu daug maigyti meniu, ir stebėti, kada automobilis išrašys tas nepamirštamas 15 sekundžių dūmų.

DSC_0236e3
Debesys under construction

Viskas. Tai yra viskas, ką jums reikia žinoti apie tai, kas atsitiko ant Lietuvos paskutiniu metu. Tai yra viskas apie ką galima ne tik svajoti, bet ir nusipirkti už neišleistus dienos pietų pinigus.DSC_0370e

Mustang, sveikas atvykęs, bičiuli.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *